• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

+/- Noll budget & samlingslån...

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 285
Mottagna reaktioner
883
Poäng
717
Tack för era svar! Måste jag ange exakt vad jag betalar i ränta eller säg att jag tex betalar 60 000 i ränta nästa år men anger i jämkning 50.000.

50.000 i ränta blir väl 15.000 tillbaka. Det blir ju inte särskilt mycket om man slår ut det på 12 månader men på fyra månader hade det ju gjort susen.

Behöver inte vara "exakt" riktigt. Skulle något skilja sig otroligt från förra året kan det hända att Skatteverket vill ha komplettering men det är bara att förklara, har personligen aldrig behövt komplettera själv.

Skulle det vara så att du fyllt i för mycket blir det bara restskatt året efter, dvs ett räntefritt lån från Skatteverket.

Jag fyllde i 350K inkomst, 90K underskott för 2023. Jag räknar med att jag kommer hamna på 420K inkomst och 110K underskott så jag lär säkerligen få lite restskatt att betala. Viktigt att se till att du är redo för det bara utefall att.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flashback2023

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Oktober 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Behöver inte vara "exakt" riktigt. Skulle något skilja sig otroligt från förra året kan det hända att Skatteverket vill ha komplettering men det är bara att förklara, har personligen aldrig behövt komplettera själv.

Skulle det vara så att du fyllt i för mycket blir det bara restskatt året efter, dvs ett räntefritt lån från Skatteverket.

Jag fyllde i 350K inkomst, 90K underskott för 2023. Jag räknar med att jag kommer hamna på 420K inkomst och 110K underskott så jag lär säkerligen få lite restskatt att betala. Viktigt att se till att du är redo för det bara utefall att.
Vill bara få ordning på ekonomin, så jag kan börja spara. Då kommer jag troligtvis ha marginalen för eventuell restskatt. Men nästan säker på att det inte skulle bli restskatt heller. Betalar sjuka räntor varje månad.
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
158
Poäng
347
Tack för era svar! Måste jag ange exakt vad jag betalar i ränta eller säg att jag tex betalar 60 000 i ränta nästa år men anger i jämkning 50.000.

50.000 i ränta blir väl 15.000 tillbaka. Det blir ju inte särskilt mycket om man slår ut det på 12 månader men på fyra månader hade det ju gjort susen.

Som ovan. Höfta. Men höfta lite lägre så du inte åker på kvarskatt.


Jag betalar otroligt mycket ränta & brukar jämka ca 70 % av vad jag egentligen kan. Detta för att undvika restskatt och att för att få en liten återbäring i April.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
466
Mottagna reaktioner
252
Poäng
437
Du kan jämka för december med, få ner mot 0% skatt draget. (Jag kommer själv jämka för december)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp